Bestyrelsens prioriterede opgaveliste

Dato oprettetOpgaveAnsvarligStatusKommentarer
201811Strategi for stop af fremtidige vandskaderMichaelDone!Se http://www.klokkeskovvej.dk/information/vandskader/
Forventet afslutning: Ca. Marts 2020
201809Vandskade 15 DSEMichael
Done!
http://www.klokkeskovvej.dk/vandskade_15d_15s-st-th_okt2018/
201811Vandskade 15LMichael
Done!
http://www.klokkeskovvej.dk/vandskade-15l-18-november-2018/

Skyldes utæt tag (skruehuller i eternitplader)
lappet 202001.
–> Involverer Tagdækker af 2012 jf. garanti! også af (begrænsede) skader I 15L
Forventet afslutning: Feb 2020
201810Defekt brugsvandveksler 15PMichaelDonePlanlagt udskiftning uge 6!
Udført, Hørning VVS
201809Skadedyr – Farao MyrerThomas PetersenWIPPlanlagt bekæmpelse april/maj 2019.
http://www.klokkeskovvej.dk/2018-10-06-skadedyr-myrer-observeret-i-ejendommen/
2018Ventilationssag
Udløsende symptom: 15H – Slukket Emhættet larmer for meget
Bianca?Lådmåling er foretaget.
Viby VVS skal involveres
Forventet afsluttet Jan/Feb 2020
201817F – Der er klaget over en brummenJonasDone– John har fundet ud af at indgang til ventilator er fra 17D 1. th.
– Brummen er forsvundet efter at ventilation er fikset.
201901Find maler til rekonstruktion efter vandskaderKatrineDoneIndhent tilbud
2018Storskraldsplads og – og ind hegningJonasTODO
2018Ormslev el – og opfølgning på deres opgaverJonasWIPUdskiftning af pærer
Fix af el-rod
20200115: Mangler kun betaling af regning
2017Kælderrum og skurfordelingBiancaWIP20200114: Mangler kun bekræftelse fra 15A og 17G
2018Oversigtsskilt til E/F med addresser og placering (så vi får vores post og pakker)JonasTODO
ny vicevært
20181115T1.4 – Konstant åbent vindue?Måske TP vil tage denne
20180815T1.3 – Anmodning om at få selvstændig elmåler?– Undersøge om alle vil have
– Undersøge hvad det koster
– Undersøge hvad det koster ekstra på regnskabet hvert år.
201809Vildfaren skraldespand der tilhører RåhøjvejBiancaDoneEr nu flyttet fra p-plads til enden af skurene
202001Klargøring til GF 2020MichaelDone!– Budget
– Tjek af regnskab specielt mht. vandskader
201901Der skal gås en runde forår 2020 og varsles vedligeholdelsespligt(alle)Det gælder:
– hegn
– dæk
– oprydning

Venter til forår !
2019Alle GF referater til hjemmeside – MichaelDone– der mangler 2017,2018

Michael sender.
2019Alle referater skal linkes til som rigtige links MichaelDone– idag er der brugt pdf-embedder, som gør man ikke kan downloade referatet
201717D 1. tv har annekteret skur der tilhører 17G. ?1. Find ud af om 17G har sine ting nogen steder
2. Flyt 17G’s skilt fra (den 17D1.tv) har annekteret.
3. Jonas fra 15G som havde et skur har fået 17D1.tv og hans skur kan så overgbå til 17G, hvis de accepterer.
4. 17D1.tv skal havde at vide hvad der mod sædvane er sket (formand)
2017Et medlem
er stadig i restance ift. manglende betalt andel ved tilskud for vinduer

Svar: Bogføres og hånteres som en restance, fra og med juni 2020. En fejl, fra Newsec, at det ikke har været tilfældet tidligere. Retancen består. /M.U.
?Sælger havde i sagsopstilling skrevet, E/F ydede 33% i tilskud. Men det er 25% ift. vores vedtægter. Den nye ejer nægter at betale de sidste penge, og henviser til salgsopstilling, som er et mellemværende mellem sælger og køber – dette er E/F uvedkommende for E/F. Beløbet er ca. kr. 3200,- Beløbet skal ikke eftergives, men bør fratrækkes evt. betalinger, som E/F matte vælge at lave på pågældende ejers vegne. Der henvises siden medrestancer for at se, hvem der er tale om.
201812Få styr på dispensationer?– 15R: De har overdækket terrasse, hvillket ikke følger den normale façade. Siger de har fået lov af en tidligere bestyrelse. Sørg for at aftalen bliver at ved salg skal det rives ned.

– 15D: Har tidigere fået lov af en bestyrelse at have parabol. Aftal, at den skal fjernes ved evt. salg.

– Lav side forbeholdt bestyrelsen, med adgang til givne dispensationer og aftaler heromkring.
20200606Viby VVS skylder ‘E/F kr. 3885,- som svarer til løn til projektledelser til M.U. og Jonas Olsen ifm. skader på lejligheder ved udbedring jf. Projekt Vandskadestop 2019. Til trods for at jeg har fulgt op på denne sag siden 2019, er der stadig ikke sket noget. Viby VVS (Lene) har meget dårlig samvittighed, og ved godt, at hun skylder at få ordnet de ting der vedr. deres forsikring. Årsagen til forsinkelsen skyldes vist at der er nogen andre ting, hun gerne vil have med når hun taler med deres forsikring, Danske Forsikring.
/M.U. 2020-06-06
?WIP?

Generel fordeling af ansvar

?

  1. Alle formandsrelaterede opgaver jf. hovedsiden
  2. Kontakt til rengøringsfirma hvis nødvendigt
  3. Referater til hjemmeside efter bestyrelsesmøder

Jonas

  1. Administration af Vaskemønter

Ikke fordelt

  1. Skraldeplads holdes pæn – gebyrer bliver udsendt hvis nødvendigt – Vicevært bør hjælpe med at holde øje.
  2. Kontakt til vicevært
  3. Kontakt til gartner/snerydder – ?

Opgaver set af ex-formanden

Jeg har tilføjet denne sektion, i et forsøg på at overdrage nogle af de ting jeg ville være fortsat med, hvis ikke jeg var trådt ud af bestyrelsen i Juni 2020.

/Michael Ustrup, 2020-06-06

1 – Overblik over ejeres El installationsnumre…

Hvorfor: For at kunne svare nye ejere på, hvor de finder deres el-tavle, og hvilket installationsnummer de har, når de gerne vil flytte den til et andet el-selvskab.

Status: Jeg er startet for 5 år siden, og har lavet følgende google sheet, med et overblik – som jeg så blot har opdateret når jeg har fået ny information. Dette sheet var egentlig I første omgang ment som et overblik over ejere og deres kontakt. El delen er kommet til sidenhen:

Editerbart link findes i formandens mail-folder “dokumentation”.

Opgave:

(a) De fleste ejeres elinstallationsmålere er fundet ved udelukkelsesmetoden og dokumenteret i det google-sheet, som formand har adgang til (omtalt ovenfor). Dette da en del havde skrift eller dymo-labels påført. Der er dot stærk tvivl om 15P1.tv og 15L hvor de mener de har deres el-installationsmåler. Så de 2 el-installationsmålere er mærket med begge lejligheder (opgang 15P samt gavl 15N).

(b) Få dobbeltjekket med ejerne selv, og opdater dokumentationen, så vi har 100 % overblik. Dobbeltjek ved at få alle ejere til at melde tilbage. Når vi ved, hvad de skal kigge efter på deres regninger. (Mail sendt til Newsec om at hjælpe med hvad vi skal kigge efter på regningen, da aftagernummer fremgår på el-regning, men der er ikke noget der umiddelbart minder om installationsnummer).

2 – Få lavet ny 10-års vedligeholdelsesgennemgang og plan lavet af byggesagkyndig.

Den sidste vedligeholdelsesplan er fra 2009, og lavet med hjælp fra det daværende Datea.

På den konto er der lavet :

  1. Nyt tag
  2. Isolering af nogle af vores vand/varme rør.
  3. Vedligehold af murværk (250.000 blev der brugt).
  4. Jeg har den gamle plan et eller andet sted.

Opgave:

(a) Undersøg om en evt. tilstandsrapport kræver en vedligeholdelsesplan, eller at få en tilstandsrapport, automatisk kan tjene som en vedligeholdelsesplan. Da der også figurerer en opgave her omkring en tilstandsrapport herunder – og muligvis kan nogle af disse opgaver “bundles”, med økonomisk besparelse.

(b) Opdateret vedligeholdelsesplan lavet af byggesagkyndig.

3 – TV Inspektioner af spildevandsrør i stueplan

Tilbageblik: Vi ved fra Projekt Vandskadestop 2019, at stort set alle spildevandsrør i 1. Sals lejligheder ikke har lagt i overenstemmelse med gældende standarder. Bl.a. havde en del rør bagfald og med forkerte dimensioner, hvilket har givet store problemer for os; specielt førstenævnte.

Jeg tænker det er naivt at tro, at der ikke er nogen som helst problemer i underetagen. Jeg tænker det ville være klogt af bestyrelsen, at få lavet en TV inspektion (e.g. Poul Arve).

Opgave:

(a) Få lavet en TV inspektion af samtlige spildevandsrør – også grenrør. Omkostningen er sikkert i omegnen af kr. 35.000,- Men vi taler om at der kan være sparet penge for mange hundrede tusinde, hvis vi er i stand til at handle proaktivt. Lad E/F betale denne initielle undersøgelse, som det på lige fod blev gjort for 1. Sals lejlighederne.

(b) Med disse TV inspektioner i hånden kan bestyrelsen beordre stue-ejerne at få udbedret deres rør, hvis der er nogle risici som vi ikke ønsker at have for ejendommen. Og det skal de naturligvis selv betale, så længe at installationerne ikke kan beregnes som fællesinstallationer.

Det er bedre, at kende tilstanden – end at finde ud af det når noget går galt – for så går det ofte grueligt galt. → Ført på kandidater til vedligholdelse

4 – Skal der laves en tilstands- og elrapport for bygningerne?

Hvorfor: 

  • Så bliver det muligt for købere at købe en ejerskifteforsikring, og dermed sikkert også nemmere for sælgere at sælge.
  • En tilstandsrapport vil sandsynligvis også også give os nogle af de indsigter i vores bygninger som en ny vedligeholdelsesrapport ville gøre.

Opgave

(a) Få taget kontakt til korrekte fagmænd, og få tilbud på at få lavet tilstandsrapporter.

Reference: https://din-bolighandel.dk/faq/ejerskifteforsikring/#:~:text=Hvad%20d%C3%A6kker%20en%20ejerskifteforsikring%3F,selskab%20man%20vil%20tegne%20forsikringen.

5 – Husk de almindelige opgaver

Jf. bestyrelsens side: Klik her.

(a) Der skal gåes en runde og ejerne og give information til ejere, om ting der skal regnligholdes og vedligeholdes, herunder terrasser og stakitter. Det er ved at være 3-4 år siden det er gjort sidst, og det bør gøres med max 2 års mellemrum.